De 7 Bedste Marketing Automation Softwares i år 2020

Marketing Automation softwaren er hjertet i din marketing automation indsats. Det er her, magien sker: Det er værktøjet, der tillader dig at nå de rette personer, med de rette budskaber og på det rette tidspunkt ift. den enkelte kunde og deres stadie i kunderejsen.

Vi giver dig her vores bud på 2020’s bedste marketing automation softwares!

Nicklas Lindby
Chief Marketing Officer

📱 + 45 61 68 03 97

📧 nicklas@aspera-digital.dk

Nicklas er ansvarlig for firmaets egen såvel som vores kunders inbound marketing. Han arbejder primært med Content Marketing, SEO og Marketing automation. Både på et strategisk, taktisk og eksekverende niveau.

Hvad er et Marketing Automation software?

Et marketing automation software er et værktøj, som hjælper dig med at automatisere opgaver, tiltag, workflows m.m. og samtidig måler resultaterne heraf og hjælper dig med at binde aktiviteterne sammen. Systemet fungerer ofte som en marketing-base, hvori du holder styr på dine leads, deres informationer, automatiserede aktiviteter, email flows, formularer, lead scoring m.m.

Hvad de forskellige softwares helt præcist kan afhænger af det enkelte software, men de indeholder som minimum funktioner indenfor email automation og CRM i en eller anden grad.

TIP!

Vil du blive klogere på marketing automation, før du læser videre? Klik her og læs mere!

Hvad koster et Marketing Automation software?

Et marketing automation software koster mellem 0 og +20.000 kr. pr. måned. Du kan få helt simple email automation funktionaliteter i gratis softwares som f.eks. MailChimp, men det er sjældent tilstrækkeligt. I den anden ende af skalaen finder du komplekse all-in-one CRM, marketing og salgs-softwares, som koster op imod 20.000 kr. pr. måned.

Hvad et marketing automation software koster, afhænger altså af dit behov og formålet med værktøjet.

Her er 2020’s bedste Marketing Automation Softwares

Vi giver dig her vores bud på 2020’s bedste marketing automation softwares. Hvilket der er det bedste for dig, afhænger dog 100% af dine behov, ønsker og mål. Du finder derfor under hvert software en beskrivelse, fordele, ulemper, og hvem det anbefales og egner sig til. På den måde, kan du bedst træffe en beslutning om, hvilket et, der er det rette for dig.

TIP!

Udvælg de softwares, som ud fra dit behov, præferencer og ønsker passer bedst og prøv herefter en gratis prøveperiode, som de fleste udbydere tilbyder, så du kan finde ud af hvilke af systemerne, du skal gå videre med.

Herunder får du et overblik over alle de forskellige softwares, og hvordan de placerer sig ift. tilfredshed (udfra anmeldelser) og markedstilstedeværelse i G2’s kvadrat:

#1 HubSpot

HubSpot er et af de mest benyttede og anerkendte marketing automation softwares på markedet og benyttes den dag i dag af mere end 12,000 firmaer (inklusiv os selv). Og det er med god grund. Når man først har lært softwaren at kende gennem onboarding og brug i hverdagen, så er HubSpot for de fleste det mest intuitive at finde rundt i og benytte. HubSpot indeholder alle de nødvendige funktioner (og mere til) og benytter samtidig state-of-the-art teknologi.

Hubspot er et yderst effektivt og intuitivt all in one marketing software; her får du det bedste af det bedste.

💰 Pris: Fra 740€ til +2944€

🧑 Egner sig til: Seriøse B2B virksomheder som ønsker et af markedets bedste og mest intuitive all in one softwares (til alt fra marketing og salg til kundeservice) og gerne betaler lidt ekstra herfor.

➡️️ Læs mere om Hubspot her: https://www.hubspot.com/

#2 ActiveCampaign

ActiveCampaign er en stærk konkurrent til markedslederen HubSpot og indeholder i grove træk samme funktioner og herunder både CRM, marketing automation og email marketing. ActiveCampaign er dog for mange ikke ligeså intuitivt og effektivt som HubSpot, men på den anden side er de noget mere konkurrencedygtige på prisen.

ActiveCampaign har desuden en af de højeste leveringsrater på markedet, som også gør det til en attraktiv software.

💰 Pris: Fra 9$ til +479$

🧑 Egner sig til: Den seriøse lille til mellemstore B2B virksomhed, som ønsker et yderst effektivt kombineret CRM, Marketing Automation og salgs software, uden det skal koste mere end højest nødvendigt.

➡️ ️Læs mere om ActiveCampaign her:
https://www.activecampaign.com/

#3 SendInBlue

sendinblue startede som et digital bureau, men har udviklet sig til også at være et effektivt marketing automation software. sendinblue indeholder, for mange, de “nødvendige” funktionaliteter ift. simpel marketing- og email automation og CRM. Det er ikke ligeså og komplekst som f.eks. HubSpot og ActiveCampaign, som gør det lettere for mange nybegyndere at benytte. På den anden side kan man dog i nogle tilfælde være lidt begrænset ift. funktionaliteter.

Hos sendinblue får man et effektivt og simpelt marketing automation og CRM software til en yderst fordelagtig pris.

💰 Pris: Fra 19€ til +129€

🧑 Egner sig til: B2C og B2B virksomheder som ønsker et effektivt og forholdsvis simpelt marketing automation og CRM-setup, som kan end tand mere end de billigere/gratis versioner på markedet.

➡️ Læs mere om sendinblue her: https://www.sendinblue.com/

#4 SharpSpring

SharpSpring er et kombineret CRM og marketing automation software i den dyrere og mere komplekse ende af skalaen. Det indeholder en lang række af funktionaliteter, benytter sig af den nyeste teknologi og egner sig især til den seriøse B2B virksomhed. SharpSpring er ikke ligeså benyttet og udbredt som konkurrenterne, men vi oplever det som et yderst effektivt software, som for langt de fleste seriøse virksomheder vil kunne det nødvendige og mere til.

SharpSpring er dog, efter manges opfattelse, ikke lige så intuitivt og “lige til” som nogle af de andre alternativer på markedet.

💰 Pris: Fra 550$ til +1,250$

🧑 Egner sig til: B2B virksomheder der vil have et effektivt, og højteknologisk kombineret; marketing automation, salgs- og CRM software.

➡️ Læs mere om SharpSpring her: https://sharpspring.com/

#5 Marketo

Marketo er Adobes marketing automation og CRM software. Marketo er et software, som inkorporerer det nyeste teknologi og funktionaliteter indenfor marketing automation, CRM, salg, lead management mv. og henvender sig især til enterprise firmaer. I og med at  Marketo drives af Adobe, spiller det ligeledes godt sammen med deres andre softwares som Adobe Target mv.

💰 Pris: Kontakt for pris her.

🧑 Egner sig til: Adobes Marketo platform er for større, seriøse virksomheder, der vil have et state-of-the-art all in one CRM og marketing software og betaler det, det koster, og måske i forvejen benytter andre af Adobes softwares mv., som softwaren taler godt sammen med.

➡️ Læs mere om Marketo her: https://www.marketo.com/

#6 Drip

Drip er et marketing automation software og CRM, som henvender sig 100% til e-commerces. Drip indeholder alle de nødvendige funktiontioner både ift. CRM, email og automation (og for mange; flere til).

Drip er for webshoppen, der ønsker de bedste muligheder ift. at automatisere, styre og personalisere! Og med priser helt ned til 19$ og op til +1.599$, egner Drip sige både til små, mellemstore og store ecommerces.

💰 Pris: Fra 19$ til +1.599$

🧑 Egner sig til: E-commerces som ønsker sig de bedste muligheder for automatisering, personalisering og CRM.

➡️ Læs mere om Drip her: https://www.drip.com/

#7 Ontraport

Ontraport henvender sig især til iværksættere, små og mellemstore virksomheder, hvor de tilbyder et all in one CRM og marketing automation software til en konkurrencedygtig pris. Softwaren indeholder i mange tilfælde de nødvendige funktioner og er et simpelt software. Disse tæller blandt andet: landingssider, email marketing, rapportering m.m.

Ontraport har især haft fokus på deres rapporterings del af værktøjet, som giver brugeren et klart og overskueligt overblik over de enkeltes kampagner mv.’s performance.

💰 Pris: Fra 79$ til +497$

🧑 Egner sig til: Iværksættere, små og mellemstore virksomheder, der ønsker et komplet software indeholdende CRM og marketing automation til en fordelagtig pris.

➡️ Læs mere om Ontraport her: https://ontraport.com/

Hvilket Marketing Automation software skal jeg bruge?

Hvilket marketing automation software du skal vælge, afhænger 100% af din forretning og dine behov. Ovenstående er blot, hvad vi mener, er de bedste tools på markedet! Der findes et væld af softwares og også gratis og billigere versioner derude, som måske vil vise sig at være det helt rette match.

Vi anbefaler dig, du finder den eller de softwares, som ud fra beskrivelsen kunne være et match ift. funktionalitet og pris og tager en demo eller trial med udbyderen for at finde ud af, hvilket der er det rette i praksis.

Vil du have personlig sparring og rådgivning ift. valg af marketing automation software? Vi hjælper dig gerne på vej. Klik på knappen herunder og udfyld formularen, så hører du fra os.

Hvad er næste step i din Marketing Automation-rejse?

Skal du netop til at tage de første skridt og komme i gang med at automatisere, effektivisere og personalisere din marketing? Eller ønsker du at tage din marketing automation til det næste niveau eller at fodre din marketing automation-maskine med flere leads?

Vi har mange års erfaring indenfor marketing automation, dets mange aspekter og de forskellige discipliner, som indgår og spiller tæt sammen med. Vi ved, med andre ord, hvad der skal til for at få success!

Og vi hjælper også gerne dig – med alt lige fra rådgivning, strategi og planlægning til eksekvering og optimering.

Lyder det som noget for dig? Ring til os på tlf. 60 40 10 06, så tager vi en uforpligtende snak.