Amazon Ads

Hvad er Amazon Ads?

Ligesom du kan arbejde med PPC på Google, så kan du også arbejde med PPC på Amazon. Amazon kommer dog med et par fordele i forhold til Google. Her kan bl.a. nævnes:

  • Gennemsnitlig CPC er 30% lavere (5,2 vs 7,5 DKK)
  • Gennemsnitlige konverteringsrate 350% højere
  • Pris per konvertering er derfor langt lavere hos Amazon

Amazon Buy Box

Sælger du de præcis samme generiske produkter, som mange af dine konkurrenter, så bliver de lagt sammen hos Amazon (lidt ligesom du kender fra Google Ads). Fordelen er dog her, at på Amazon bliver produktet med Buy Box vist umiddelbart som det eneste, hvor du skal kigge godt efter for, at få vist resterende resultater på selv samme produkt. Dette medfører også, at produkter med Buy Box står for op mod 95% af alle salg på Amazon.

Skal du vinde Buy Boxen, så er der en række parametre, du skal opfylde for at vinde over dine konkurrenter. De 4 vigtigste parametre er:

  • Leveringsmetode (her er Amazon FBA den bedste)
  • Pris
  • Seller performance
  • Leveringstid

Sælger du som virksomhed på Amazon, har du flere forskellige annonceformater, du kan tage i brug. Du har følgende til rådighed:

  • Sponsored Brand Ads: er for virksomheder der har eget brand
  • Sponsored Product Ads: er det mest brugte format, der er tilegnet alle typer af virksomheder og giver dig en mulighed for at målrette dine produkter.

Amazon Ad Rank

Ligesom du kender ’Quality score’ fra Google Ads, så har Amazon ’Ad rank’, som vurderer, hvor relevant dine annoncer er for de givne søgetermer. De vigtigste parametre er:

  • Performance
  • Konverteringsrate
  • Salg
  • CTR
  • Produktnavn, beskrivelse og søgeord

Mangler du hjælp til at sælge dine produkter på Amazon, så kontakt os for en uforpligtende snak eller kig forbi til en kop kaffe.