B2B Strategi

Hader du kold kanvas?

Med en klar B2B strategi kan du minimere dit opsøgende salg ved telefonen og få mere kvalificerede leads at arbejde med. I stedet for alt spilde tiden med at blive afvist gang på gang, få du med B2B strategi og leadgenering leads leveret til dig.

En af de store syndere når vi snakker B2B VS B2C markedsføring er, at beslutningsprocessen ved B2B er betydeligt længere, end den er ved B2C. Det er naturligt, da erhvervslivet ikke foretager impulskøb, men derimod nøje overvejer hver en beslutning. Dette medfører også, at hele processen er langt mere ressourcekrævende, da hver mulig kunde skal passes og plejes under hele forløbet.

Hvad kan I gøre for at få en succesfuld B2B strategi?

I kan rykke lead processen online eller rettere digitalisere den ved at uploade materialer, som jeres kunder finder interessant, og som de derefter kan finde på søgemaskinerne. Eller vha. annoncer på Facebook, LinkedIn eller lignende, som vil lede dem ind på jeres hjemmeside. Her vil de få et godt indtryk af jeres virksomhed og måske give permission eller vise interesse på anden måde. Derefter kan I fange dem med retargeting/remarketing annoncer på både Google og de sociale medier. På denne måde bliver dem, som har besøgt jeres hjemmeside mindet om jeres produkt eller serviceydelse hele tiden.

Det samme gør sig gældende for Lead ads på Facebook. På denne måned kan i hele tiden få nye mulige kunder ind og bringe dem videre i salgsprocessen uden nogle af jeres interne ressourcer skal følge op på dem hele tiden.

Så hvad handler det i bund og grund om? Content.

Det der fanger jeres potentielle kunder i første omgang er det content i bruger og lægger online. Uanset om det er tekstindhold, video, podcast, whitepaper eller lignende, så er det vigtigt, at jeres indhold både er: søgbart (sørg for folk søger på de ydelser/produkter i skriver om), delbart (sørg for indholdet er delbart på de sociale medier) og konverterende (det handler om jeres indhold skal overbevise folk om, at tilmelde sig jeres emails/købe en given ydelse eller produkt af jer).

Et sidste tip før vi runder B2B af er ikke at være for konverterende i de første hændelser med en potentiel ny kunde. Sørg gerne for at give dem noget “gratis” de første par gange de ser eller henter noget af jeres materiale.

Mangler I hjælp til jeres B2B strategi, så er I velkommen til at tage fat i os til en uforpligtende snak.