International SEO-indsats sikrer Boxbike topplaceringer i en konkurrencepræget branche

Gennem en holistisk SEO-indsats på det nordiske marked, sikrede vi Boxbike topplaceringer på brede og konverterende søgeord og deraf en stigning på +120% i konverteringer.

Hvem er Boxbike?

Boxbike er en 100% onlinebaseret cykelhandler, som konkurrerer på det boomende nordiske marked med salg af elcykler især med fokus på Danmark og Sverige.

Hvad var målsætningen?

Boxbike startede et samarbejde med Aspera Digital med en målsætning om at etablere sig som markedsledende med salg af alt indenfor elcykler i Danmark og Sverige. Det betød, der skulle stjæles markedsandele ved at vinde vigtige placeringer på nogle af de helt tunge, lukrative søgeord.

5 stjerner for et fantastisk samarbejde med Aspera Digital!

Jeg kan uden forbehold anbefale Aspera-Digital til at forbedre SEO på din webshop. Jeg har på 4-5 måneder set rigtig gode resultater og har altid haft en god dialog med Simon. Han er tålmodig, troværdig og altid behjælpelig, med både store og små spørgsmål og forslag til forbedringer.

Thomas R. Lodahl, Direktør
Boxbike

+120%Konverteringer
+59%Organisk trafik
+42%Konverteringsrate

Resultaterne

Efter 5 måneder med en holistisk SEO-indsats med fokus på det danske og svenske marked er resultaterne af arbejdet allerede begyndt at vise sig. Vigtige topplaceringer er blev vundet og omsætning ligeså. Kombinationen af en stigning i organisk trafik på +59% og en forbedring af konverteringsraten på +42% har endt ud i +120% flere konverteringer. Og kurverne går stadig kun én vej: Opad.

Strategien bag

SEO kræver en holistisk tilgang – og dette var især nødvendigt hos Boxbike for at kunne overtage de vigtige placeringer på højvolumen søgeord og derigennem vinde markedsandele. Gennem dybdegående analyse af udgangspunktet og markedet, blev der eksekveret. Først og fremmest på onsite delen i form af UX og CRO optimeringer – noget der spiller stærkt i synergi med SEO og var med til at sætte konverteringsraten på raketfart og få mere ud af den øgede trafik til siden.

Herudover blev det tekniske fundament kigget i sømmene, og onsite forbedringer ift. SEO sat i søen. Yderligere blev der arbejdet med content marketing – både til de helt lukrative, købeklare transaktionssøgninger, top-funnel informationssøgninger og det derimellem. Samtidig blev der skabt naturlig omtale og bygget links på relevante, stærke og autoritære medier.