360 graders strategi tager display.dk’s digitale tilstedeværelse til nye højder

“Endelig en digital markedsføring leverandør, der holder, hvad de lover” Sådan lyder det fra display.dk, Danmark største udbyder af præsentationsmidler til virksomheder, og resultaterne på og på tværs af de forskellige marketingkanaler taler for sig selv.

Hvem er display.dk?

display.dk er Danmark største udbyder af præsentationsmedier til virksomheder, og de sælger på deres hjemmeside alt fra gadeskilte til opslagsskabe m.m. til virksomheder indenfor alle brancher.

Hvad var målsætningen?

display.dk er specialisteret i at give virksomheders budskaber den opmærksomhed, der skal til for at trænge igennem – og vi skulle hjælpe dem med netop det samme: Bare på den digitale, konkurrenceprægede markedsplads. Gennem flere år med forskellige bureau-samarbejder var målsætningen klar: At finde en troværdig og fast samarbejdspartner, som kunne levere resultater og være med til at løfte den digitale tilstedeværelse til et nyt niveau.

Endelig en digital markedsføring leverandør, der holder, hvad de lover.

Aspera Digital har på kort tid skabt resultater til rimelige priser, som flere andre i samme branche aldrig formåede, trods højere honorarer. Samtidig forstår Aspera Digital at formidle information, så alle kan følge med, og vigtige informationer og fælles tiltag ikke går tabt. Jeg er ikke den store anmelder eller bruger af digitale medier, men Aspera Digital har ærlig fortjent et skulderklap, for den positive forskel de er blevet for vores webshop.

Michael Raabjerg, Direktør og ejer
display.dk

+223%ROAS
+130%Facebook omsætning
+35%Organisk trafik

Resultaterne

Allerede efter seks måneder med en 360-graders digital strategi, er resultaterne begyndt at vise sig. Den digitale tilstedeværelse er styrket, og samtidig er omkostningerne mindsket, og markedsføringen har generelt en bedre rentabilitet (ROI). Dette ses blandt andet på Google Ads, hvor ROAS er steget med +224%, omsætningen fra Facebook med +130%  og en ROAS-stigning på 63,33%. Samtidig er antallet af organiske besøgende, som ikke koster os én krone at anskaffe, steget med +35%.

Strategien bag

Med udgangspunkt i dybdegående analyse og en kunderejse-drevet strategi blev der eksekveret. Først og fremmest kom det helt basale på plads: Tracking og det tekniske på hjemmesiden, så vi sikrede os, vi har den rette data og et godt teknisk fundament uden håndbremser.

Herefter påbegyndte vi SEO-arbejdet; først onsite optimeringer med udgangspunkt i analyse af søgeord, konkurrenter og potentiale og herefter off site SEO i form af online omtale og linkbuilding, så vi straks kunne øge mængden af den ikke-betale trafik til siden.

Sideløbende med dette udvidede og optimerede vi den betalte del af markedsføringen gennem nye annoncer på Google Ads og Facebook og optimering af de kørende. Derudover udfører vi konstant tests ift. budskaber, kreativer og annonceformater for at sikre os, vi altid har den absolut lavest mulige CPC og CAC.