Sadolin Farveland vækster med +234% i omsætning på ecommerce-del

Aspera Digital tager ecommerce-del af Sadolin Farveland til nye højder vha. en AI- og datadrevet tilgang til SEO og PPC.

Hvem er Sadolin Farveland og Nordicmaling.dk?

Sadolin Farveland blev grundlagt i 1975 og består i dag af mere end 65 butikker. Herudover kommer ecommerces, som blandt andet Nordicmaling.dk er en del af. Med deres butikker og tilhørende webshops sælger Sadolin Farveland maling til hele landet.

Hvad var målsætningen?

I starten af 2020 startede vi hos Aspera Digital et samarbejde med Nordicmaling.dk, en større ecommerce-del af Sadolin Farveland. Efter at have været ved flere marketingbureauer, var der et ønske om at tage online-delen til et højere niveau – med både en bedre top- og bundlinje. Den primære drivkraft til dette skulle være betalt som organisk trafik fra søgemaskinerne – sidens absolut primære og vigtigste trafikkilde.

Seriøse samarbejdspartnere!

Imponerende arbejde Aspera allerede har gjort for os på Nordicmaling.dk. Vores kundestrøm til shoppen er jo eksploderet i kraft af, vi sammen har gjort nogle tiltag. Samt omsætning stiger og stiger. Aspera er klart dem, der har flyttet os mest til dato. Samtidig med at udgifter og indtjening hænger sammen. Meget seriøse samarbejdspartnere.

Jess Lohmann, Direktør
Sadolin Farveland Vejle

+234%Højere omsætning
+65%Organisk trafik
+16%Stigning i konverteringsrate
+33%ROAS
+445%Konverteringsværdi
+307%Spend

Resultaterne

“Vores kundestrøm til shoppen er jo eksploderet..” og “..omsætningen stiger og stiger, samtidig med at udgifter og indtjening hænger sammen. ” sådan lyder det efter mindre end seks måneder inde i samarbejdet, og data’en viser det samme. Den samlede trafik til siden er omkring tredoblet, og omsætningen steget med mere end 200%. Hvor den organiske del er gået fra at stå for omkring 3.000 til 5.000 besøgende i måneden, samtidig med at konverteringsraten er forbedret markant, og ROAS på Google Ads ligeså – vel og mærket samtidig med, at spend er mere end tredoblet.

Strategien bag

Med udgangspunkt i dybdegående analyse af det nuværende digitale setup, markedet og efterspørgslen, blev der lagt en holistisk, data og AI-drevet strategi for SEO og PPC-delen. Strategien indebar først og fremmest en udbygning af hjemmesiden med udgangspunkt i at ramme flere relevante longtail og høj-konverterende søgeord, samtidig med at der blev arbejdet med content og onsite SEO på tværs af de nuværende landingssider. Herudover skabte vi omtale og byggede links på hyper relevante, høj-autoritets domæner mhp. at styrke domænet som helhed samt på særligt profitable søgeord med høj konkurrence.

På den betalte del blev det nuværende annoncering optimeret ift. vores best practice og vha. AI og data, samt opsat nye annoncer og Google shopping. På den måde skalerede vi den betalte søgemaskineannoncering, samtidig med vi sikrede det lavest mulige spend og højest mulige ROAS.

Alt i alt resulterede dette i opadgående trafik, omsætning og bundlinje. Kurver som stadig kun stiger og stiger.