2 måneder og en stigning i omsætning på 350%

Efter kun 2 måneders samarbejde er ShobDK.dk’s omsætning steget med 350% gennem fælles tiltag på hjemmesiden, SEO og Google Ads. 

Hvem er ShobDK.dk?

ShobDK.dk er en mindre danskeejet webshop, som sælger mekaniske sikringsprodukter i form af vindueslåse, dørlåse mv. til hele landet. Ønsket om at forhindre indbrud danske hjem er drivkraften, og den høje kvalitet og gode service er kendetegnene.

Hvad var målsætningen?

ShobDK.dk startede et samarbejde med Aspera Digital med henblik på sammen at løfte webshoppen til et højere niveau rent omsætningsmæssigt – naturligvis samtidig med, at indtægter og udgifter hang sammen. Det betød, der skulle en større tilstrømning af købeklare kunder til. Derfor var fokus i første omgang at gøre siden mere synlig, hvor de købeklare og opsøgende kunder er: på søgemaskinerne.

Super samarbejde.

Jeg har brugt Simon i ca. 2 mdr. og indtil videre er min omsætning steget med ca. 350%. Der bliver arbejdet struktureret med de forskellige forbedringsopgaver, og jeg får løbende rapporter på hvor langt de forskellige opgaver er. Jeg kan kun anbefale Simon og hans team.

Steen Sørensen, Ejer
ShobDK.dk

+350%Omsætning
+100%ROAS
+116%Organisk trafik
+141%Google Ads trafik

Resultaterne

Efter kun 2 måneders samarbejde med fælles tiltag på hjemmesiden, SEO- og Google Ads-delen viste resultaterne sig: +350% vækst i omsætning, som er genereret gennem +116% mere organisk trafik og +141% mere trafik fra Google Ads – samtidig med at ROAS er fordoblet.

Strategien bag

Første step, før vi for alvor satte ind, var at få styr på fundamentet: Det tekniske aspekt af hjemmesiden og en gennemgang af sporingsværktøjerne, og at disse sporede korrekt. Herefter blev arbejdet indledt på både SEO og Google Ads. Den holistiske SEO-strategi indebar blandt andet onsite optimeringer i form af content, title tags og meta beskrivelser samt off site SEO: omtale og links på relevante autoritets medier.

Samtidig blev der på Google Ads optimeret, opsat Shopping og udbygget med yderligere annoncer, mens vi løbende budjusterede og optimerede for konstant at maksimere ROAS.