Google Ads

Hos Aspera arbejder vi med danske virksomheder indenfor både B2B og B2B med udarbejdelsen og optimeringen af Google Ads kampagner i ind- og udland på den største søgemaskine i verden: Google.

Hele formålet med Google Ads er, at man betaler for at få relevant trafik ind på sit site. Her kommer klikprisen ind i billedet, som er hvad man betaler til Google for at rangere på diverse søgetermer. Google Ads kan have flere funktioner og benyttes til mange formål, såsom øget salg af givne produkter, flere downloads af diverse materialer og/eller apps, tilmeldinger til events og nyhedsbreve samt en generelt øget kontakt til nye kunder.

Vigtige faktorer ved Google Ads

Quality Score

Quality score er måden Google vurderer relevansen af en given annonce i forhold til den landingsside/hjemmeside trafikken føres hen på. Det er ganske simpelt; jo højere quality score, jo bedre klikepriser.

Høj quality score sikrer Google, at brugeren får den mest optimale oplevelse ud fra de annoncer, de har klikket på, og samtidig sikrer det, at annoncøren får den meste relevante trafik ind på sitet.

Quality score udregnes ud fra følgende:

  • CTR for diverse søgeord og kampagner mv.
  • Oplevelse landingssiden giver brugeren
  • Landingsides relevans i forhold til søgeterm
  • Relevans mellem annonce og søgeord

Klikpriser og placeringer

Klikpriser og placeringer er to andre vigtige begreber. At have det højeste bud betyder ikke nødvendigvis, at man kommer i top-4 på sin adrank. Her betyder quality score rigtig meget, så ved at have styr på sin quality score kan man vinde placeringer over konkurrenter, som byder højere men eksempelvis har en lavere quality score.

Hvordan opnår du en højere quality score?

Her handler det om at have den nødvendige information på sin landingsside.  Hvis du annoncerer for eksempelvis sko, så kræver det, at du på den landingsside, du leder dine bruger ind på, informerer Google omkring, at der er sko, der er på siden.

Dette gøres ved at udarbejde:

  • Title tags
  • Kategoritekster på landingssiden
  • Godt og relevant indhold på landingssiden
  • Tekster på selve annoncen, som ligger sig op af søgeordene

Forskellige typer af Google Ads

Helt firkantet set, så kan du dele Google ads i fem forskellige annoncetyper:

  • Tekstannoncer i søgeresultaterne
  • Shopping-annoncer i søgeresultaterne
  • Youtube-annoncer
  • Displayannoncering
  • Remarketing: at annoncer vises for folk der tidligere har besøgt jeres hjemmeside. Denne form kan benyttes på de ovenstående 4 typer.

Hos Aspera har vi mange års erfaring med Google Ads, og vi hjælper gerne jer i gang eller skridtet videre til en mere profitabel Google Ads. Tøv ikke med at ringe eller skrive til os, så tager vi en uforpligtende snak.