Google Analytics
Hvad er Google Analytics?
Hos Aspera hjælper vi vores kunder med at få en dybdegående indsigt i deres forretning via Google Analytics.
Google Analytics gør det muligt hele tiden, at følge jeres udvikling og på den måde kan vi sikre, at arbejdet med diverse kanaler, såsom SEO, PPC og SoMe mv. giver det ønskede afkast.
Google Analytics viser mere end blot besøgstallene for din hjemmeside. De giver jer helt konkret hvad brugerne foretager sig på jeres hjemmeside og hvor de kommer fra samt hvordan de interagerer med jeres site mv. Dette er de data, som er yderst relevante at dykke ned i, da det er ud fra denne data vi kan vurdere hvordan I får mest muligt ud af disse besøgende.
Google Analytics kan blandt andet give svar på følgende spørgsmål:
- Hvor mange mennesker besøger min hjemmeside?
- Hvor bor dem der besøger min hjemmeside?
- Burde min hjemmeside være mere mobil-venlig?
- Hvilke hjemmesider linker til min hjemmeside?
- Hvilke marketingsstrategier sender mest trafik til min hjemmeside?
- Hvilke sider på min hjemmeside er mest populære?
- Hvor mange af mine besøgende på hjemmesiden ender med at købe noget eller tilmelde sig mit nyhedsbrev?
- Hvorfra på hjemmesiden kommer mine købende kunder, og hvor går de hen efterfølgende?
- Hvordan kan jeg optimere hurtigheden på min hjemmeside?
- Hvilke blogindhold synes de besøgende bedst om?
Opsætning af Google Analytics
Før vi kan gøre brug af al data, så kræver det selvfølgelig, at Google Analytics er opsat korrekt. Det er som sådan meget simpelt at sætte Google Analytics på et website, men hvis du vil have det maksimale ud af værktøjet, så kan du ikke nøjes med en helt standard opsætning.
Hos Aspera assisterer vi med at tilpasse Google Analytics til lige netop jeres behov. Dette kan eksempelvis være opsættelse af hændelses- og e-handelssporing, målsætninger, filtre og segmenter og meget andet.
Tøv ikke med at ringe eller skrive til os, hvis vi skal hjælpe jer med at få mere ud af jeres Google Analytics