Instagram annoncering

Instagram ligger sig meget op af Facebook annoncering, som du kender det. Der er dog to primære områder, hvor Instagram skiller sig ud i forhold til Facebook.

For det første, så omhandler Instagram primært om det visuelle, hvilket kort sagt vil sige, at dit budskab på dette medie skal udtrykkes gennem billeder og video for at fungere optimal.

For det andet så ser brugerne kun udvalgte billeder i deres newsfeed, hvilket vil sige, dit budskab skal være yderst specifikt og målrettet målgruppen for at have en god effekt.

Ovenstående er også en kort beskrivelse af de to annonceringsmuligheder du finder på Instagram; nemlig newsfeed og stories.

Hvilken af disse to annonceringstyper man skal benytte dig af varierer fra virksomhed til virksomhed, samt det materiale du har til rådighed. Hos Aspera anbefaler vi i 9/10 tilfælde, at man starter ud med begge typer, hvorefter man lader data diktere, hvilke der skal arbejdes mere fokuseret med.

Står du og mangler rådgivning eller eksekvering til din Instagram strategi, så skriv eller ring til os. Så tager vi en uforpligtende snak.