Den digitale kunderejse: Step by Step guide (Inkl. skabelon)

En typisk kunde har mellem 5 og 20 touchpoints på vej til et køb. Og når vi taler komplette B2B løsninger, er tallet endnu højere. Disse touchpoints er på forskellige kanaler, enheder og måske endda af forskellige folk.

Derfor er fastlæggelsen af din kunderejse et essentielt og enormt stærkt strategisk værktøj i din marketing. Det er som kompasset til din marketingstrategi og indsats, der fortæller dig; hvad du skal gøre, hvor skal du gøre det, og hvordan skal du gøre det for at få succes.

Den digitale kunderejse som et strategisk værktøj

Hvis du ikke allerede er igang eller bare ønsker at styrke dit arbejde med kunderejsen, så får du her i vores guide de konkrete steps, der skal til, for at du kan arbejde optimalt med kunderejsen som et strategisk værktøj i din forretning.

Hvert step i guiden danner grundlag for det næste og i mailen, du vil modtage med dit whitepaper, finder du og en skabelon og tilhørende eksempel, så du kan starte dit arbejde med kunderejsen – også i praksis – i dag.

Steps til at arbejde med kunderejsen i din marketingstrategi:
0. Hav styr på din data.
1. Definer din målgruppe og persona.
2. Forstå kundens mål i hver fase af kunderejsen.
3. Definer alle mulige touchpoints.
4. Fastlæg den typiske kundes interaktioner og touchpoints.
5. Prioriter, arbejd på og skab flow mellem de enkelte marketingkanaler.
6. Data, evaluer, optimer. Gentag.
BONUS: Skabelon (og eksempel) til din kunderejse.

Download whitepaperet og få step-by-step opskriften til en kunderejse-drevet marketingstrategi
Udfyld formularen herunder og få tilsendt din guide og tilhørende skabelon til den kunderejse-drevet marketing!