Lokal SEO

Lokal SEO handler om, at I bliver fundet på søgemaskinerne, når jeres potentielle kunder leder efter, det I tilbyder i jeres område. Vi kan gå ind og målrette jeres SEO mod, at I vinder placeringer i præcis det område, hvor I opererer. Det vil sige, at hvis I tilbyder erhvervsrengøring i Roskilde, så sørger vi får at rammer personer, der søger efter “erhvervsrengøring roskilde”.

Vi analyserer jeres hjemmeside og foretager en søgeordsanalyse på de geografiske søgeord og søgefraser, der er relevante for jer at rangere på. På baggrund af dette, laver vi en strategi for, hvordan vi bedst muligt sikre jeres hjemmeside høj eksponering i Googles søgeresultater, når jeres potentielle kunder leder efter præcis det I tilbyder I jeres område.

Hvordan får jeg bedre placeringer på lokale søgninger?

Lokal SEO er en mindre gren i det store SEO-spektrum. Her er der flere forskellige parametre, der er vigtige for, at I rammer jeres opsøgende kunder.

Opret en Google My Business

Det er nødvendigt, for at I på nogen måde kan komme i betragtning til at blive vist på landkortet hos Google, at I opretter en Google My Business.

Her skal I indtaste jeres virksomheds oplysninger, som navn, adresse, telefonnummer etc. Det er disse oplysninger mv., der vil være en del af Google vægtning af at fremvise jer på lokale søgninger samt at få jer placeret på Google Maps.

Bliv meget klogere på alt vedrørende Google My Business i vores Google My Business guide.

Synergi på tværs af kanaler

Hvis I har en Facebook side, Trustpilot og er listet på Krak m.m., er det vigtigt, at de informationer I har herpå, er ens. På den måde sikrer I, at Google kan determinere de rette oplysninger, og dermed tillægge jer mere værdi imod rangering på lokale søgninger.

Mange glemmer at ændre informationer på samtlige af de kanaler, hvor disse er listet om – på trods af vigtigheden.

Landingssider

Tildel fokus på jeres landingssider til jeres områder. Har I en tømrerforretning i Østjylland, vil det gavne jer ift. at rangere på lokale søgninger at have dedikerede landingssider til eks. “Tømrer Horsens”, “Tømrer Skanderborg”, “Tømrer Aarhus” etc.

På den måde har I mulighed for at være så specifikke og relevante som overhovedet muligt, både i jeres meta og indhold, mod lokale søgninger, hvilke vil gøre, at Google finder jer mere relevant på  disse lokale søgninger.

Linkbuilding

Online omtale, eller linkbuilding, er i dette tilfælde ligeledes essentielt. Sørg for at få inkorporeret det geografiske område I arbejder i sammen med jeres services/produkter i disse. Disse fungerer groft sagt som referencer for jeres virksomheds, ift. det i tilbyder, i jeres område. Derfor – jo flere af disse, jo bedre.

Dette vil igen give Google en indikator af, at I er relevante mod deres brugere, der søger efter det I tilbyder i jeres område.

Vil du styrke din tilstedeværelse på relevante lokale søgninger? Kontakt os, så hjælper vi dig med din lokale SEO.