Account based marketing

Hvad er account based marketing og salg?

Account Based Marketing (også kendt ved forkortelsen: ABM) er en form for salg og markedsføring inden for B2B, hvor man målretter sig virksomheder frem for enkelte personer.

Indenfor account based marketing, målretter man som firma altså sine budskaber helt ned til det enkelte firma eller segment frem for enkelte personer, som man “normalvis” gør. Det gør man b.la. da købsprocessen på B2B oftest involverer flere personer, at man kan målrette sig mod sin ideelle kunde (i form af et firma, som er en B2B-virksomheds egentlig kunnde, og ikke en person).

Account based marketing er en nyere metode inden for B2B marketing, som flere virksomheder oplever stor succes med.

Hvad er en account based marketing (ABM) strategi?

En account based marketing strategi (også kaldet en ABM strategi) er en plan for, hvordan du kommer i mål med din B2B marketing og salg henvendt til firmaer.

Din ABM strategi inkluderer typisk nedenstående:

  • Målgruppe
  • Valg af kanaler
  • Valg af budskaber
  • Klarlægning af kunderejse
  • KPI’er
  • Leadscoring

Og meget andet. Du kan læse mere om generel B2B strategi her.

Kom i gang med account based marketing

Vil du i gang med account based marketing? Vi hjælper dig gerne i gang med en uforpligtende snak, hvor vi kan klarlægge de næste steps.

Ring til os på tlf. 60 40 10 06 eller udfyld formularen herunder, så hører du fra os i nærmeste fremtid!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op