AIDA marketing
Hvad er AIDA, og hvad står det for?
AIDA står for: Awareness, Interest, Desire og Action og er en model, som bruges i forbindelse med flere forskellige ting. Blandt andet markedsføring, som du kan læse mere om her på siden.
AIDA beskriver i grove træk den klassiske marketing model, og beskriver hvordan en kundes købsrejse forholder sig i 4 grove træk. Modellen er typisk illustreret som en tragt, da mængden af mulige kunder bliver mindre efterhånden, som vi bevæger os ned gennem de forskellige faser
CTA eksempel
Herunder ser du et eksempel på en CTA til vores kontaktside:
Hvordan kan du bruge AIDA i din marketing?
Du kan bruge AIDA til flere ting i din markedsføring. Blandt andet til at vælge de rette marketingkanaler og strategier, ift. hvor dine kunder er i deres kunderejse og fasen i AIDA. Herunder ser du et typisk eksempel på, hvordan en marketingstrategi kan sættes ind i AIDA modellen:
Yderligere kan AIDA bruges i marketing til opbygning af dine landingssider, annoncer, videoer mv. F.eks. at videoen (eller andet) først skal fange opmærksomheden, skabe yderligere interesse, herefter give lyst til at købe og til sidste action med en tydelig CTA (call-to-action).
Vil du blive klogere på og få sparring til, hvordan du kan bruge AIDA til at forbedre din marketing? Udfyld formularen herunder, og så ringer vi dig op til en uforpligtende snak!
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04