Crawl budget

Hvad er crawl budget?

“Crawl budget” er betegnelsen for den mængde af computerkraft som Googles crawlere tilskriver dit domæne. Eller med andre ord; mængden af nye adresser fra din hjemmeside, som Google indekserer/genindekserer indenfor en bestemt tidsperiode.

Alle hjemmesider har nemlig ikke lige store crawl budgetter. Typisk vil domæner med mere autoritet i Google’s øjne have større crawl budget end mindre og nyere hjemmesider.

Dette kan være et problem for store sider med et for lille crawl budget. Det er derfor vigtigt at sørge for at optimere sit crawl budget så meget som muligt.

Får man ikke optimeret sit crawl budget så meget som muligt, risikerer man, at nye produkter/kategorier, og andre nye sider ikke vil blive indekseret lige så hurtigt og i det omfang, som de ellers ville være blevet det, havde man optimeret sit crawl budget.

Er du i tvivl om du udnytter dit crawl budget til det fulde, så tag kontakt til os på 60 40 10 06 📞

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op