CTA (Call-to-action)

Hvad er CTA (Call-to-action)?

CTA står for Call-to-action som på dansk betyder opfordring til handling. Det kan f.eks. være en CTA-knap på din hjemmeside, som giver dine besøgende mulighed for at:

  • se produkter
  • tage kontakt
  • tilmelde nyhedsbrev
  • læg i kurv

Og meget andet.

Hvad din CTA skal være afhænger af, hvilken handling, du ønsker, dine kunder foretager sig og samtidig er relevant ift., hvor CTA’en er.

CTA eksempel

Herunder ser du et eksempel på en CTA til vores kontaktside:

Hvordan skriver og laver man en god CTA?

Først og fremmest: Hvornår er en CTA god?

Det er den, når CTA’en har en høj konverteringsrate/CTR. Altså når folk klikker på din CTA. For det er alt andet lige målet med CTA’en; at personen foretager en handling.

Og hvordan får du så dine mulige kunder til at klikke på dine CTA? Det gør du ved at skrive CTA’er, som er relevante for den besøgende, fængende og tydelige.

Vi giver dig her 4 helt konkrete tips til, hvordan du skriver og laver en god CTA – uanset branche og målgruppe:

4 tips til at skrive og lave den perfekte CTA

  1. Fanger den besøgendes opmærksomhed i designet (er synlige og skiller sig ud)
  2. Skrevet i et klart og fængende sprog og budskab.
  3. Er relevante ift. dine potentielle kunder.
  4. Er tidsbegrænset, så personerne føler sig nødsaget til at reagere

Få mere ud af din markedsføring med Call-to-actions i dag

De rette, synlige og effektive call-to-action gør, at du får mere ud af dine besøgende og din markedsføring generelt. Jo højere konverteringsrate på dine CTA’er, jo mere reel værdi.

Vil du have mere ud af din markedsføring? Enten ved at lave bedre CTA’er eller bare generelt? Vores ekspertise er at få mest mulig ud af hver enkelt marketingkrone. På tværs af markeder og brancher.

Skal vi også hjælpe dig? Udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op til en uforpligtende snak!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op