Dynamic Product Ads

Hvad er Dynamic Product Ads?

DPA er en forkortelse Dynamic Product Ads. Dynamic Product Ads er en form for annonce, man kan lave på Facebook (og lignende annonce-kanaler) hvor, annoncen er dynamisk og indeholder produkter.

Dette betyder, at indholdet (produkterne) i annoncerne skifter (dynamisk) alt afhængig af, hvem den vises for.

Du kender det sikkert selv: Du har besøgt en webshop, kigget på nogle bestemte produkter og får herefter vist, disse produkter på din private Facebook i annoncer fra det pågældende firma.

Dymanic Product Ads eksempel

Herunder ses et klassisk eksempel på en DPA i Facebook newsfeed:

Hvorfor arbejde med Dynamic Product Ads?

Dynamic Product Ads er nærmest et must, hvis man er en e-commerce virksomhed. Hvorfor? Fordi annoncerne bliver ikke meget mere relevante og effektive end dette.

Brugeren får vist produkter, du ved han/hun har vist interesse for efter at have besøgt din side. Enten de nøjagtige produkter og/eller relaterede produkter.

Og dette er da også grunden til, webshops også ofte ser en rigtig høj konverteringsrate på denne type annonce. Vil du også igang? Vi guider dig i gang herunder.

Sådan kommer du igang med Dynamic Product Ads

For at kunne lave remarketing DPA på Facebook, skal du have opsat en Facebook pixel på din hjemmeside samt indsendt dit product feed til Facebook.

Hvordan du præcis gør dette, afhænger af dit CMS og dit nuværende setup i Facebook mv.

Klikker du her, finder du Facebooks guidelines til de dynamiske annoncer.

Har du brug for sparring eller hjælp til at komme i gang med DPA på Facebook? Tøv ikke med at udfylde formularen herunder eller ring til os på tlf. 60 40 10 06 for en uforpligtende snak.

TIP!

Læs mere om forskellen på push og pull marketing her.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op