Emnefelt

Hvad er et emnefelt?

Emnefeltet er som en overskrift på din email. Emnefeltet har til formål, for modtageren, at identificere mailens indhold og intention. Ligeledes vises emnefeltet som det første for brugeren, når de kigger i deres indbakke, og når de modtager din mail.

Emnefeltet spiller dermed en stor rolle i din email marketing indsats, da det i høj grad er denne, der dikterer hvor vidt du opnår en god åbningsrate.

Hvad er så et godt emnefelt?

Et godt emnefelt er et emnefelt, som sikrer den højest mulige åbningsrate. I grove træk er dette et emnefelt, som fænger og interesserer modtageren, giver dem lyst til at åbne mailen og samtidig forklarer kort og præcist mailens indhold.

Hvad et godt emnefelt er afhænger altså af dine modtagere og den enkelte mail.

Sådan skriver du gode emnefelter! 6 tips

Som tidligere nævnt, så afhænger et godt emnefelt af dine kunder og den enkelte mails. Som sagt er målet altid at sikre den højest mulige åbningsrate.

Herunder finder du nogle generelle tips, du kan følge, når du skriver dine emnefelter for at øge din CTR.

6 tips til emnefelter, som booster din åbningsrate:

  1. Skriv korte, simple og præcise emnefelter.
  2. Hold dine emnefelter på omkring 5-10 ord, så de ikke “cuttes” af.
  3. Brug tal, tegn og lignende.
  4. Hav fokus på at vække interessen hos modtageren (giv lidt, men ikke for meget)
  5. Gør emnefeltet personligt.
  6. Skriv i et aktivt sprog.

Vil du læse mere om email marketing og få tips hertil? Se vores komplette guide til email marketing her.

Hvis du derimod ønsker konkret og personlig rådgivning, så ring til os på tlf. 60 40 10 06 eller udfyld formularen herunder!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op