EPC (Earnings Per Clicks)

Hvad er EPC (Earnings Per Clicks)?

EPC står for Earnings Per Clicks, og er et begreb, som oftest bruges ifm. affiliate marketing. Earnings Per Clicks (EPC) beskriver hvor mange penge, en affiliate annoncør i gennemsnit tjener pr. kliks.

Hvordan beregner man EPC (Earnings Per Clicks)?

Beregning af din EPC er forholdsvis simpel. Du dividerer blot dine totale mængde af kommission med antal kliks på dine affiliate links. Således:

EPC (Earning Per Click) beregning:

EPC=Total kommission / Total antal clicks

Vi har alsidig erfaring med alt lige fra det strategiske til opsætning og igangsættelse af display annoncering på tværs af brancher og forskellige netværk.

Skal vi også hjælpe dig? Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig snarest!

Ovenstående kan du ofte få data om i det affiliate program/platform, du benytter dig af.

Hvordan øger man Earnings Per Clicks?

At øge sin earnings per clicks vil alt andet lige øge omsætningen og bundlinjen. Og hvordan gør man så det? I bund og grund ved at: Øge den totale kommission ift. antal clicks.

Jo højere EPC jo bedre. Og jo flere clicks jo bedre. Hvordan du præcist øger EPC er individuelt, men du får herunder et par generelle tips til, hvordan du kan øge din Earnings Per Clicks:

4 tips til at øge Earnings Per Clicks:

  1. Vælg den rette niche (med høj EPC)
  2. Benyt dig af email marketing.
  3. Brug pop ups på din hjemmeside.

Overvåg og optimér konstant på udvalgte KPI’er (heriblandt EPC)

Vil du have personlig sparring eller en snak ift. hvordan du kan øge dine Earnings Per Clicks? Tøv ikke med at udfylde formularen herunder, så tager vi en uforpligtende snak.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op