Event Marketing

Hvad er event marketing?

Event marketing (også kendt som eventmarkedsføring på dansk) er en markedsføringsstrategi, som involverer planlægning og eksekvering af events, hvor et firma er face-to-face med deres kunder og mulige kunder.

Disse event kan f.eks. være sportsevents, fester, shows m.m., som gør, du kan nå og interagere direkte med dine kunder og mulige kunder.

Hvorfor arbejde med event marketing?

Event marketing virker, fordi du engagerer dine kunder og skaber en stærk relation med dem. Event marketing er derfor både med til at øge din kendskabs- og præferencegrad blandt nuværende kunder og mulige kunder.

Vi har her listet nogle af de fordele, der er ved at arbejde med event marketing, for din forretning:

  • Øg din kendskabsgrad
  • Nå et målrettet publikum
  • Skaber mund til mund markedsføring
  • Interagerer med dine kunder
  • Boost dine SEO med mentions og links fra sider

Som alt sammen vil kunne mærkes på din top- og bundlinje og ROI.

Hvordan kommer man igang med event marketing?

Når du skal igang med event marketing og skal lave dit første event, skal du først og fremmest lave din event marketing plan. Altså en plan for hvad, hvorfor og ikke mindst hvordan.

Når din plan er tilrettelagt og målene sat er der ikke andet en at sætte igang.

Sådan kommer du igang med event marketing! 9 konkrete trin:

  1. Lav en konkret målsætning for eventet.
  2. Lav et budget for dit event.
  3. Planlæg og set eventet up.
  4. Markedsføring dit event de rette steder.
  5. Hold dit event.
  6. Følg op efter eventet hos mulige og eksisterende kunder.
  7. Bed om feedback.
  8. Mål på effekten af dit event og brug erfaringen til fremtidige events.
  9. Gentag.

Held og lykke med din event marketing!

Har du brug for rådgivning og sparring ift. din event marketing og promovering heraf? Tøv ikke med at kontakte os!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op