Evergreen content

Hvad er Evergreen Content?

Kigger vi på begrebet isoleret set, har vi med to engelske ord at gøre, “Evergreen” som faktisk dækker over en plante, der gennem hele året bevarer sin grønne farve. Dernæst har vi ordet “Content” som betyder “Indhold”.

Indenfor online marketing dækker begrebet derfor over indhold, som ikke har en udløbsdato og “går af mode” på et tidspunkt. Det er altså indhold, som er relevant nu, men også vil være det om 1 år, 3 år, 5 år etc.

Et eksempel på Evergreen Content

Et eksempel på Evergreen Content kunne være indhold omkring vægttab. Der er folk, der gerne vil tabe sig den dag i dag, og vil formentlig også være folk der vil tabe sig om 1 år, 5 år og sågar endda 10 år.

Det er derudover heller ikke noget som er sæsonbestemt, jovist flere vil gerne tabe vægt til om sommeren, men generelt set over hele året er det ikke kun i nogle bestemte måneder, at folk har interesse i at tabe sig.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op