Featured snippet

Hvad er Googles Featured Snippet?

Google’s Featured Snippets er det lille stykke tekst, som vises aller øverst i søgeresultaterne med henblik på at svare brugernes søgning direkte i søgeresultaterne.

Teksten som vises, står i en Featured Snippet box og tages fra en af  siderne i søgeresultaterne – og typisk blandt en af de, som ligger højt placeret.

En Featured snippet er typisk i en af følgende formater:

  • Tekst
  • Liste
  • Tabel

Hvornår vises Googles Featured snippet?

Googles Featured snippet vises typisk ved informationssøgninger med henblik på så let som muligt at give brugeren svar på sit spørgsmål.

Læs mere om Search Intent, og hvordan du optimerer ift. dette her.

Eksempel på Google Featured snippet

Herunder ser du et eksempel på, hvordan en Featured snippet ser ud ved søgningen “Hvad er holistisk markedsføring”

Sådan får du en Featured snippet! 6 tips

Der er som sådan intet facit på, hvordan du får en Featured snippet, da det i sidste ende er Google, der bestemmer om og hvem, der vises hvor i søgeresultaterne.

Men der er en række ting, du kan/bør gør for at øge dine muligheder for at få en featured snippet. Herunder finder du vores bedste tips til at optimere med henblik på at få en featured snippet.

6 tips til at optimere mod en featured snippet:

  1. Find søgefrasen du ønsker at optimere ift.
  2. Undersøg om der vises en featured snippet i forvejen.
  3. Udarbejd dit content med henblik på at svare på søgefrasen.
  4. Skriv spørgsmål i teksten, du besvarer.
  5. Besvar kort og præcist spørgsmål.
  6. Marker evt. spørgsmål som H-overskrift eller fed skrift.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op