Google Analytics

Hvad er Google Analytics?

Google Analytics er Googles gratis værktøj til at analysere din hjemmeside. I Google Analytics får du data til dybdegående analyse og måling af KPI’er mv. om dine besøgende på din hjemmeside.

Google Analytics giver værdifuld data og indsigt, som er afgørende i din digitale strategi og succes online. Hvorfor Google Analytics også er, og i den grad bør være, på enhver marketers og e-commerce medarbejders go-to liste af værktøjer.

Hvad står GA for?

GA er en forkortelse som oftest bruges indenfor den digitale verden, som står for Google Analytics.

Hvad man man se i Google Analytics?

Google Analytics formål er at give dig indsigt i din hjemmeside og dine besøgende. Værktøjer tilbyder nærmest al den information, du kunne tænke dig.

Nogle af vores favorit funktioner i Google Analytics er:

  • Få data om, hvor, hvem og hvorfra dine besøgende kommer.
  • Få data på dine enkelte siders performance ift. bouncerate, tid på side mv.
  • Få data om dine kunders kunderejse.
  • Få data om din målgruppe og primære besøgende.
  • Få data om e-handel, og hvordan produkter og kategorier performer.
  • Få data om dine besøgende adfærd på din hjemmeside.

Og meget, meget andet. Det handler om at bruge værktøjet strategisk og forstå og kunne bruge det data, det giver dig.

Hvordan bruges Google Analytics?

Google Analytics virker ved, at der indsættes et stykke JavaScript-kode i <head> sektionen på din hjemmeside, som tracker på alle dine URL’er og besøgende.

Hvad står GA for?

Har du ikke Google Analytics på din hjemmeside endnu? Så er det på tide. Bliv klogere på her, hvordan du kommer igang: Kom i gang med Google Analytics

Når dette kode er indsat, indsamler Google Analytics automatisk information og data, som du kan tilgå og analysere på. Sågar i realtid.

Hvordan du kan bruge denne data og Google Analytics i dit daglige arbejde og strategi afhænger af dine mål, dine kunder og din hjemmeside.

Vi bruger Google Analytics på daglig basis og har kigget på tusindvis af kontorer og brugt denne viden til at kanalisere vores arbejde og fokus, så vi ved, hvad, hvor og hvordan, der skal arbejdes for at optimere og skabe afkast.

Vi tager også gerne et uforpligtende kig på din Google Analytics, evt. opsætning heraf og hvordan du kan bruge det i dit arbejde. Udfyld blot formularen herunder for en uforpligtende snak.

Alternativt kan du læse meget mere om Google Analytics her!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op