Google Panda

Hvad er Google Panda?

Google Panda er en algoritme opdatering, som Google lancerede d. 23 februar, 2011. Google Panda havde til formål at belønne højkvalitets hjemmesider og sider og “straffe” lavkvalitets sider ud fra content på siderne.

Med andre ord, gjorde Google Panda således, at sider med unikt, fyldestgørende og værdifuldt indhold fik bedre placeringer og sider med tyndt, lavkvalitets, kopieret eller duplicate content fik dårligere placeringer.

Da Google Panda blev introduceret til den engelske SERP, blev mere end 10% af søgeresultaterne påvirket af opdateringen. Den dag i dag er Google Panda er en fast del af Googles algoritme.

Hvilke faktorer trigger Google Panda?

Nedenstående faktorer trigger Google Panda:

  • Tyndt content: Sider med meget tyndt indhold bliver “nedprioriteret” kontra sider med fyldestgørende og værdifuldt indhold.
  • Duplicate content: Sider som har indhold, som går igen på andre sider.
  • Lav kvalitets content: Content med meget lav kvalitet og værdi for læseren, og som mangler informationer m.m.

Og ovenstående indebærer dermed også autogenereret og kopieret content.

Er du blevet ramt af en Google opdatering, skal du fjerne de elementer, som har triggered det. Herudover kan det være en god idé at tage kontakt til eksperter indenfor Google og søgemaskineoptimering.

Vi tager gerne en uforpligtende snak med dig, hvis du er i tvivl om noget eller har spørgsmål.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op