Impression

Hvad betyder, og hvad er en Impression?

Impressions betyder i forbindelse med internettet: “Visninger” og mere præcist: “Antal visninger”. Det kan f.eks. være sidevisninger (på hjemmesiden eller i søgemaskinerne) eller annoncevisninger (f.eks. visninger af annoncer på de sociale medier).

Her skelner vi mellem antallet af impressions, som er antal visninger i alt uanset brugeren og antal unikke impressions, som er antallet af impressions for unikke/forskellige personer.

Impression på dansk

Impressions betyder på danske: visning.

Et eksempel på impressions

Et eksempel på impressions er f.eks. du kører en annonce på sociale medier eller et display netværk med henblik på at øge kendskabsgraden og styrke dit brand. Her kan en KPI f.eks. antal impressions/visninger. Altså: Hvor mange mennesker, bliver dit budskab eksponeret for?

Et andet eksempel kan være, din hjemmeside har følgende besøgende:

  • Bruger 1: ser 3 sider på din hjemmeside
  • Bruger 2: ser 1 side på din hjemmeside
  • Bruger 3: ser 15 sider på din hjemmeside.

Det giver i alt 19 impressions (antal visninger), men i alt 3 unikke impressions.

Få flere impressions med den rette markedsføring

Vil du have flere impressions og et højere kendskabsgrad til din virksomhed? Det kan både gøres ved at øge din ekspornersgrad i søgemaskinerne, hvor dine kunder er opsøgende eller på de sociale medier, hvor dine kunder er aktive.

Det handler om at være der, hvor dine kunder er og at få impressions hos de rette modtagere.

Lige netop dette er vi eksperter i. At promovere virksomheders budskaber til de rette og at kanalisere vores fokus, hvor de skaber værdi i den enkelte forretning.

Skal vi også hjælpe dig? Udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op i nærmeste fremtid!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op