Influencer marketing
Hvad er Influencer Marketing?
Influencer marketing betyder på dansk: Influent markedsføring. Influencer marketing er brug af influenter i markedsføring: Personer med indflydelse på andre personer til markedsføring af et produkt, brand eller virksomhed.
Influenterne vil typisk have indflydelse på personer gennem brug af de sociale medier, som ofte er en eller nogle af følgende:
- Youtube
- TikTok
mv.
Hvad kan Influencer Marketing?
Influencer marketing kan både bruges til at øge din virksomheds og/eller produkts kendskabs- og præferencegrad.
Herudover kan det både bruges til at nå et bredt publikum ligesom som et målrettet, niche publikum.
Det handler om at vælge de rette influencere ift. formålet, virksomheden og målgruppen. Og når dette gøres med succes, og det inkorporeres i den rette digitale strategi, ser vi ofte influencer marketing er en yderst effektivt form for markedsføring. Dette fører os videre til det næste.
Hvorfor bruge Influencer Marketing? 5 fordele
Influencer marketing kan genere en yderst høj ROI, og det er der flere gode grunde til. Du får herunder 5 fordele til at bruge influencer marketing i din marketingstrategi:
Med det sagt er influencer marketing dog ikke det rette for alle virksomheder og marketing setups. Det afhænger af den enkelte situation, virksomhed, formål og digitale strategi.
Skal vi hjælpe dig med at afklare, om influencer marketing er det rette for dig, og hvordan du kan bruge det i din virksomhed? Ring til os på tlf. 60 40 10 06 eller udfyld formularen herunder for en uforpligtende snak
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04