Keyword

Hvad er et keyword?

Et keyword (på dansk: nøgleord) er et ord, som er relevant for din hjemmeside at rangere på i søgemaskinerne. Altså nøgleord, som dine potentielle kunder søger på i søgemaskinerne.

Disse keywords og at finde de rette er fundamentet for søgemaskineoptimering af din hjemmesiden. Det handler om at være, hvor kunden leder efter dig. Det kan f.eks. være, du tilbyder retro møbler og ønsker at rangere herpå. I så fald er dit keyword: “retro møbler”.

Hvad et keyword er på din hjemmeside er forskellige fra URL til URL, og hvad der er relevant for hver URL at blive fundet på af søgeord.

Eksempler på keywords:

  • “retro møbler”
  • “senge”
  • “SEO bureau”
  • “kontaktlinser”
  • “cykler”

Hvad er gode keywords?

Hvad et godt keyword er, afhænger af din hjemmeside, den enkelte URL og dine potentielle kunders adfærd.

Du finder de rette keyword ved at analysere markedet og herunder tendenser og konkurrencen på markedet. Dette kaldes en søgeordsanalyse. Læs mere om søgeordsanalyse her, og hvordan du kommer igang.

Brug keyword tools til at finde de rette søgeord

I forbindelse med søgeordsanalysen, hvor du finder de rette keywords, er det tæt på en nødvendighed at benytte sig af keyword tools. Heldigvis er der en del gratis varianter derude, hvis du ikke har adgang til eller ønske at betale for dit værktøj.

Vi har herunder samlet nogle af de gratis keyword tools, du kan benytte dig af, når du skal finde de rette keywords:

Gratis keyword tools:

Hjælp til at finde og rangere på dine keywords?

Vil du have hjælp til at finde og rangere på de keywords, som dine potentielle kunder søger på? Vi er eksperter indenfor søgeordsanalyse og SEO generelt på tværs af brancher og markeder. Og vi hjælper også gerne dig.

Tøv ikke med at kontakte os på tlf.  60 40 10 06 eller udfylde formularen herunder, så hører fra du os snarest!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op