Kold kanvas

Hvad er kold kanvas?

Kold kanvas, også kendt som kanvassalg, er en metode indenfor salg, hvor man som sælger “approahcer” (f.eks. ved at ringe, skrive eller besøge) potentielle kunder uopfordret og uden forudgående aftale.

Kold kanvas bruges specielt i følgende industrier den dag i dag:

  • Telefonsalg
  • Forsikringer
  • Marketingbureauer
  • Webbureauer

M.fl.

Tips til kold kanvas

Hvordan du bedst får succes med kold kanvas afhænger af dine kunder, dit produkt og dit udgangspunkt. Der er dog et par generelle tips, som kan øge outputtet af din indsats med kold kanvas.

5 tips til kold kanvas:

  1. Gør dit forarbejde og kend dine kunder, før du kontakter dem.
  2. Fang straks din kundes opmærksomhed.
  3. Vær personlig, men ikke for personlig.
  4. Vis respekt.
  5. Få kunden til at føle sig tryg.

Hader du kold kanvas?

Det kan være svært at få nye kunder med kold kanvas, fordi dem, du approacher, ikke er salgsklar eller har noget forhåndsindtryk af dit firma.

Det modsatte af kold kanvas er inbound marketing. Her trækker du potentielle kunder til din virksomhed, modner dem til at blive købeklar, hvor de overleveres til salg. Det gør salgsopgaven lidt lettere og mere flydende for din salgsafdeling.

Skal vi hjælpe dig til flere salg gennem inbound marketing og levere salgsklare leads til din indbakke? Udfyld formularen herunder, så tager vi en snak.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op