Landingpage

Hvad er en landingpage / landingsside?

En landingpage, på dansk kaldet “landingsside”, er en side der er blevet oprettet med et meget specifikt konverteringsmål for øje. De oprettes oftest i forbindelse med annoncerings- og marketingkampagner.

Det kan for eksempel være, at man launcher et nyt produkt og laver en landingpage til dette specifikke produkt. Her fremviser man alle produktets egenskaber, positive sider og meget andet, i håbet om at landingssiden i sidste ende kan være med til at få potentielle kunder til at konvertere og købe produktet.

Grunden til, at man opretter landingssider, og at det ofte performer rigtig godt, er at de er hyper fokuseret på det specifikke konverteringsmål. Hvis man sammenligner en given landingpage med et specifikt konverteringsmål for øje med f.eks. en forside, så vil der på forsiden være et hav af distraheringer, mens landingssiden vil være hyper fokuseret, og derfor have markant færre distraheringer for besøgende.

Vil I gerne have hjælp til design af en landingsside, eller eventuelt AB teste to landingssider op imod hinanden?

Så tøv ikke med at tage kontakt til os ved at udfylde formularen herunder eller ring til os på 60 40 10 06.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op