Lead ad

Hvad er lead ads?

Simpel forklaret, så er en lead ad en annonce på f.eks. Facebook, Instagram, LinkedIn eller lignende, som indeholder en formular, som modtageren skal udfylde. En lead ad tillader dermed annoncøren for at samle informationer om deres mulige kunder direkte i en annonce, og dermed indsamle “leads”.

Lead ad eksempel

Herunder ser du et eksempel på en lead ad, hvor vi, som virksomhed, tilbyder vores målgruppe en gratis videogennemgang af deres digitale marketing setup.

I annoncen kan modtageren anmode direkte. Der ser således ud (i dette tilfælde på Facebook):

Skal du bruge lead ads i din markedsføring?

En lead ad er ikke relevant for alle og til alle typer af annoncer, men relevant, når man som virksomhed, ønsker at indsamle leads til sin virksomhed. Dette kan typisk være ved at tilbyde en form for lead magnet eller lignende, som modtageren opgiver sine oplysninger for at modtage.

Herunder ser du nogle typiske lead ads, som måske kan give dig inspiration til, om du skal bruge lead ads i din markedsføring:

  • Download leadmagnet (f.eks. e-bog, whitepaper, værktøj eller lignende)
  • Bliv ringet op af din virksomhed
  • Få et tilbud ved at tilmelde og udfylde informationer
  • Bestil et møde

Vil du have hjælp til dine annoncer, og hvordan du kan (og om du overhovedet skal) bruge lead ads? Vi har mange års erfaring hermed og på tværs af markeder og brancher.

Udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op til en uforpligtende snak!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op