Lead magnet
Hvad er en lead magnet?
En lead magnet er et (eller flere) stykker værdifuldt og relevant content, som tilbydes gratis til ens målgruppe i bytte for kontaktoplysninger og herunder f.eks. email, navn telefonnummer, virksomhedsnavn.
Formålet med en lead magnet er typisk at konvertere målgruppen til leads, hvorpå man kan lave permission marketing (email marketing) og dermed konvertere dem til kunder.
Hvordan laver man en lead magnet? 6 steps
At lave og markedsføre en lead magnet er i bund og grund at lave content marketing. Hvilken leadmanget, du skal lave, afhænger af, hvad der tiltrækker dine potentielle kunder, giver dem værdi og samtidig kan konvertere dem til kunder (hvis ikke med det samme, så på sigt).
Læs mere om lead magnets og content marketing generelt i vores ultimative guide til at få succes med content marketing her eller download vores Content Marketing Startpakke [Guide+Skabelon] her.
Kom i gang med at arbejde med lead magnets i dag! + 5 tips
Lead magnets er et effektivt værktøj til leadgenerering, uddannelse af kunder og styrkelse af dit brand.
Derfor spiller lead magnets også en stor rolle specielt hos B2B virksomheder, men også af og til hos B2C virksomheder, og i deres inbound marketing og content marketing strategi.
Vil du også opleve de fordele, arbejdet med lead magnets vil give din virksomhed? Brug vores ovenstående step-by-step guide og her får du desuden 5 tips med på vej til dit arbejde med lead magnets:
Vil du have personlig rådgivning og sparring til dit arbejde med lead magnets? Udfyld formularen herunder, så hører du fra os.
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04