Leveringsrate
Hvad er leveringsrate?
Leveringsrate (også kendt som: Delivery Rate på engelsk) angiver den procentvise mængde af emails, som rent faktisk er leveret til modtagerens indbakke kontra de, der er sendt.
En leveringsrate på 99% betyder altså, at 99% af alle sendte emails er endt i modtagerens indbakke.
Leveringsraten bruges i forbindelse med email marketing og f.eks. ved udsendelse af nyhedsbreve sammen med KPI’er som åbningsrate, CTR, unsubscribe rate m.m. til at vurdere effekten af ens email marketing.
Hvordan beregner man leveringsraten?
Leveringsraten på din email marketing udregnes ved at dividere antallet af sendte emails minus bounces med antallet af emails sendte. Derved får du det antal af sendte emails, som er modtaget.
Hvad er en god leveringsrate?
Du bør altid sigte efter en så høj leveringsrate som muligt. Det er dog sjældent muligt at ramme 100%, da kommercielle emails kan ende i spam, modtageren har skrevet sin email forkert og lignende.
En tommelfingerregel for en god leveringsrate er 95%. Oftest oplever vi, at leveringsraten på email marketing gennemsnitligt er mellem 88-99%.
Heldigvis for dig er der herunder nogle tips og tricks til, hvordan du kan forbedre (altså forhøje) din leveringsrate. Det handler i bund og grund om at mindske bounce rate:
Vil du have konkrete råd til, hvordan du kan forbedre din leveringsrate og email marketing generelt? Kontakt os på tlf. 60 40 10 06, så tager vi en uforpligtende snak.
Du kan også læse vores komplette guide til email marketing her.
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04