Long-tail keyword

Hvad er long-tail keywords?

Indenfor SEO og SEM skelner man primært mellem long-tail keywords og hoved-keywords. Et keyword er det søgeord, som man med sin SEO-indsats målretter sig i mod. Et long-tail keyword indeholder – modsat et hoved-keyword – mere end et ord.

Et long-tail keyword er dermed mere specifikt end et hoved-keyword.

Long-tail keywords eksempler

Et par eksempler på long-tail keywords er f.eks:

  • Tommy Hilfiger langærmet trøje
  • Hvad er long-tail keywords?
  • Hvor beregner man sin konverteringsrate

Hvor eksempler på hoved-keywords derimod er:

  • Tommy Hilfiger
  • Keyword
  • Konverteringsrate

Men hvilke der er de rette long-tail og hoved-keywords for din forretning afhænger af dine kunder og din branche.

Hvorfor arbejde med long-tail keywords?

Hoved-keywords har ofte flere søgninger en long-tail keywords men konkurrencen herpå er også lavere, da der er mindre content om long-tail keyword på nettet.

Herudover er long-tail keywords mere specifikke og foregår ofte senere i kunderejsen, hvor kunden er mere købeklar.

Kombination af mindre konkurrence og konverterende trafik gør, at long-tail keywords kan være med interessant at arbejde med for dig som forretning.

Vil du læse mere om SEO? Start med at læse om søgeordsanalyse her – vejen til at finde de helt rette søgeord til din hjemmeside!

Vil du hellere have konkrete råd ift. din hjemmesides organiske tilstedeværelse og styrke dine placeringer på long-tail keywords? Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op