Long-tail keyword
Hvad er long-tail keywords?
Indenfor SEO og SEM skelner man primært mellem long-tail keywords og hoved-keywords. Et keyword er det søgeord, som man med sin SEO-indsats målretter sig i mod. Et long-tail keyword indeholder – modsat et hoved-keyword – mere end et ord.
Et long-tail keyword er dermed mere specifikt end et hoved-keyword.
Long-tail keywords eksempler
Et par eksempler på long-tail keywords er f.eks:
- Tommy Hilfiger langærmet trøje
- Hvad er long-tail keywords?
- Hvor beregner man sin konverteringsrate
Hvor eksempler på hoved-keywords derimod er:
- Tommy Hilfiger
- Keyword
- Konverteringsrate
Men hvilke der er de rette long-tail og hoved-keywords for din forretning afhænger af dine kunder og din branche.
Hvorfor arbejde med long-tail keywords?
Hoved-keywords har ofte flere søgninger en long-tail keywords men konkurrencen herpå er også lavere, da der er mindre content om long-tail keyword på nettet.
Herudover er long-tail keywords mere specifikke og foregår ofte senere i kunderejsen, hvor kunden er mere købeklar.
Kombination af mindre konkurrence og konverterende trafik gør, at long-tail keywords kan være med interessant at arbejde med for dig som forretning.
Vil du læse mere om SEO? Start med at læse om søgeordsanalyse her – vejen til at finde de helt rette søgeord til din hjemmeside!
Vil du hellere have konkrete råd ift. din hjemmesides organiske tilstedeværelse og styrke dine placeringer på long-tail keywords? Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig!
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04