Marketingstrategi
Hvad er marketingstrategi?
En marketingstrategi er planen for udvikling og styring af en virksomheds markedsføring. Marketingstrategien lægges med grundlag i dybdegående analyse og data ift. det nuværende udgangspunkt og marked og målsætningen. Med udgangspunkt i dette lægges en konkret målsætning og plan for, hvordan markedsføringen skaber succes: Marketingstrategien.
Hvad indeholder en marketingstrategi?
Hvis vi ser bort fra analysearbejdet, som danner grundlaget for en marketingstrategi, så skal dette gerne ende ud i en marketingstrategi som, som minimum indeholder:
- Målsætning: Hvad ønsker du at opnå med din markedsføring? Herunder relevante KPI’er
- En konkret plan for, hvordan du når dine mål. Herunder
- Hvilke kanaler skal benyttes?
- Hvad skal der laves på de enkelte kanaler?
- Hvornår skal hvad laves?
- Hvem er ansvarlig?
Strategien kan dog sagtens (og vil ofte) indeholde mere end ovenstående. Hvad afhænger dog af præcis din virksomhed og marketing.
Hvordan laver man en marketingstrategi? 8 trin
Du ved nu, hvad marketingstrategien skal ende ud i, og du ved, den bunder i dybdegående analyse og data. Men hvordan er rejsen helt præcis til den succesfulde marketingstrategi?
Vi giver dig herunder 8 trin til, hvordan man laver en marketingstrategi og får succes hermed:
Vil du have uforpligtende sparring eller rådgivning ift. din marketingstrategi? Eller eksekveringen heraf? Tøv ikke med at kontakte os på 60 40 10 06 eller ved at udfylde formularen herunder.
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04