Online VS. Offline marketing

Hvad er bedst: Online eller Offline marketing?

Markedsføring kan deles op i to dele: Online marketing og offline marketing. Og et af markedsførings-verdenens store spørgsmål er: Hvad er bedst?

Til det er der intet entydigt svar. Det afhænger 100% af den enkelte virksomhed, deres kunder og formålet. Der er dog fordele og ulemper ved begge former, og statistikker fortæller, at online marketing er den klart mest benyttede den dag i dag og også den mest effektive.

Få svar på hvorfor herunder.

Online Marketing

Online marketing er markedsføring, hvor man benytter internettet og online-baserede kanaler og teknologier til at markedsføre sit produkt, tjeneste og/eller virksomhed.

Virksomheden når sin målgruppe vha. internettet og digitale enheder som computere, mobiltelefoner, tablets mv.

TIP!

Læs mere om online marketing her.

Herunder ser du nogle eksempler på online marketing:

Offline Marketing

Offline marketing er modsat online marketing, markedsføring som IKKE inkluderer internettet. Offline marketing er også kendt som traditionel markedsføring, som var den eneste form for markedsføring, før internettets frembrusen.

TIP!

Læs mere om offline marketing her.

Offline marketing inkluderer blandt andet nedenstående muligheder:

  • Flyers og brochurer
  • Skilte
  • Reklamer i avisen
  • TV reklamer
  • Bus- og taxareklamer
  • Bannere
  • Sponsor
  • Messer

Fordele og ulemper ved online og offline

Det er som sagt umuligt at svare på, hvad der vinder i dysten: Online VS Offline marketing?

Det kommer i bund og grund ned til den enkelte virksomhed, målgruppe og formålet med markedsføringen. Er det at øge salg, kendskabs- eller præferencegrad? Eller en kombination.

Dog er der fordele og ulemper ved begge former for markedsføring. Det ene er bedre til det ene, og det andet er bedre til det andet.

Herunder giver vi dig, i en grov sammenligning, hvem der vinder på hvad i: Online VS Offline.

Vi ser dog også rigtig ofte, at de to metoder, fungerer rigtig godt i synergi med hinanden. For online-delen er tæt på umulig at undvære, da den er en del af tæt på alle købsrejser – og ofte i flere af dem og 5-10 gange – dog kan offline-delen ofte godt undværes. Men sammen kan man skabe en synergieffekt, hvor 1+1 giver mere end 2.

Det afhænger 100% af den enkelte case, hvad der er den rette strategi.

Kunne du tænke dig en uforpligtende snak og sparring ift. din marketingstrategi? Ring til os på 60 40 10 06 eller udfyld formularen herunder, så bliver du ringet op!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op