Outbound marketing

Hvad er outbound marketing?

Outbound marketing er al markedsføring, hvor man som firma presser sit budskab ud til en målgruppe, som ikke direkte har bedt om det. Det kan f.eks. være gennem traditionel markedsføring som reklamer, men også udgående salg, reklamer på sociale medier mv.

TIP!

Outbound marketing lægger sig meget op ad begrebet Push Marketing.

Outbound marketing er altså det modsatte af inbound marketing, hvor man trækker sin målgruppe til sig.

Herunder ser du nogle typiske eksempler på outbound marketing:

Outbound marketing eksempler:

  • Traditionel markedsføring: Markedsføring af dit budskab gennem relevante traditionelle medier som aviser, dagblade, TV, på busser, taxaer m.m.
  • SoMe marketing: Annoncering til ens målgruppe på relevante sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, SnapChat m.m.
  • Display Annoncering: Budskab på bannerannoncer på relevante hjemmesider.
  • Kold kanvas: Direkte kontakt f.eks. telefonisk eller via mail til relevante kunder.

Outbound marketing fordele og ulemper

Der er både fordele og ulemper ved at benytte sig af outbound marketing kontra f.eks. inbound marketing.

TIP!

Læs vores indlæg, hvor vi sammenligner inbound og outbound marketing her.

Herunder finder du nogle af de primære fordele og ulemper ved outbound marketing:

Vil du have sparring eller hjælp ift. din inbound og outbound marketing strategi? Tøv ikke med at udfylde formularen herunder, så ringer vi dig op til en uforpligtende snak!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op