Paid Search

Hvad er Paid Search?

Paid Search dækker over al annoncering på søgemaskinerne som Google, Bing m.fl.

Typisk henviser man med Paid Search til Google Ads og herunder tekstannoncer og Google Shopping, når man snakker om Paid Search i Danmark. En af årsagerne til dette er selvfølgelig, at Google har den dominerende plads som søgemaskine i Danmark med en markedsandel på +90%.

Også kendt som:

Paid Search er også kendt under relaterede begreber som SEM (Search Engine Marketing) PPC, Google Ads m.m.

Hvad er forskellen på Organic og Paid Search?

Forskellen på Organic og Paid Search er, at du ved Paid Search betaler pr. klik, du får ind til din hjemmeside, hvor du organisk ikke betaler pr. klik. Her er trafikken altså gratis.

Med Paid Search kan du få trafik fra den ene dag til den anden, da det virker med det samme. Du betaler dig med andre ord for at komme til tops og få trafik. Med organisk trafik (SEO), kan der godt gå længe, før du vil få trafik til din side.

Det er derfor ofte en god idé både at arbejde med betalt og organisk på søgemaskinerne som en del af din digitale strategi.

Skal vi hjælpe dig igang med Paid Search og/eller organisk SEO? Udfyld formularen herunder, så tager vi en snak.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op