Permission marketing

Hvad er Permission Marketing?

Permission marketing (forkortelse: PM) dækker over alle former for markedsføring, hvor virksomheder (afsender) kommunikerer til mulige kunder og eksisterende kunder (modtager), når modtageren aktivt har givet tilladelse til det.

TIP!

Permission Marketing bliver også i daglig tale kaldt: PM (forkortelse), Email marketing, marketing automation, lead nurturing mv.

De typiske former former permission marketing er dermed:

  • Email marketing
  • SMS marketing
  • Direkte salg/kontakt

Altså tilfælde hvor modtageren, har givet tilladelse til, at afsenderen må kontakte dem. F.eks. ved at tilmelde sig deres nyhedsbrev, indsende kontaktoplysninger i en formular med henblik på at blive kontaktet, udfyldt en lead ad formular på sociale medier for at få tilsendt materiale eller lignende.

Permission marketing er dermed en form for pull marketing og inbound marketing, som er stik modsat push og interruption marketing, hvor virksomheden trækker mulige kunder til sig, fremfor at forsøge at presse sit budskab ud til en målgruppe, som ikke har bedt om det.

TIP!

Læs mere om forskellen på push og pull marketing her.

Permission Marketing: Fordele og ulemper

Permission marketing har sine fordele og kan i mange marketing setups og strategier være den bærende del – specielt i B2B marketing setups, da permission marketing i høj grad er koblet til lead generering, nutring, leadscoring, som er afgørende inden for et seriøst B2B marketing setup.

Permission marketing kan dog også være som et effektivt supplement og værktøj til e-commerce virksomheden mhp. at øge CLV.

Permission marketings primære fordele og ulemper er:

Vil du blive klogere på permission marketing, og finde ud af, hvordan du kan bruge det i din forretning og dit nuværende setup? Læs vores ultimative guide til email marketing her eller udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op til en uforpligtende snak!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op