Push marketing

Hvad er Push Marketing?

Push marketing er, når en virksomhed “presser” sit budskab ud til målgruppen (deraf navnet). Ved push marketing forsøger man altså, modsat pull marketing, at skabe eller vække et behov hos modtageren. Det kan f.eks. være gennem reklamer på sociale medier, på busser, taxaer, i TV eller lignende. Det handler om at ramme de rette personer – din målgruppe.

Herunder ser du nogle typiske eksempler på push marketing metoder, teknikker og medier.

Eksempler på Push Marketing

  • Traditionel markedsføring: Du markedsfører dit budskab gennem relevante traditionelle medier som aviser, dagblade, TV, på busser, taxaer m.m.
  • SoMe marketing: Annoncering til din målgruppe på relevante sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, SnapChat m.m.
  • Display Annoncering: Dit budskab på bannerannoncer på relevante hjemmesider.

Hvad er en Push Marketing strategi?

En push marketing strategi er en plan for, hvordan du vil skabe og/eller vække behovet for dit produkt/din service hos målgruppen. Push strategien indeholder dermed blandt andet:

  • Hvem målgruppen er.
  • Hvilke medier, der skal annonceres på.
  • Hvad budskabet skal være.
  • Hvornår det skal køre.

Det handler om at tilrette lægge strategien med udgangspunkt i dine kunders kunderejse – så du er mest mulig relevant, rammer de rette personer, på det rette tidspunkt og med det rette budskab. Du kan læse mere om at bruge kunderejsen her.

Push Marketing: Fordele og ulemper

Du finder herunder de primære fordele og ulemper ved at benytte sig af push marketing f.eks. kontra pull marketing. Du kan desuden læse mere om Push marketing VS Pull marketing her.

Vil du have sparring ift. din push og/eller pull marketing strategi? Udfyld formularen herunder, så tager vi en uforpligtende snak! 

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op