Remarketing

Hvad er remarketing, og hvordan fungerer det?

Remarketing er et synonym for retargeting, som i bund og grund går ud på at målrette annoncer mod personer, som allerede har besøgt ens hjemmeside.

Remarketing bruges, modsat retargeting, på Google Ads, og at målrette dette mod personer, som har besøgt din hjemmeside. Det kan f.eks. være bannerannoer på andre hjemmesider, som vises for personer, der har besøgt din hjemmeside.

Og det er brugt i stor stil. Hvorfor? Fordi det er yderst effektivt, og gør, at dine ads er yderst relevante for den enkelte person, og hvor de er i kunderejsen. Det betyder effektive annoncer.

Så hvordan fungerer remarketing? Det fungerer på den måde, at du vha. et stykke kode på din hjemmeside (kaldet et tag) kan tracke på dine besøgende og bruge denne information til at vise dine annoncer for tidligere besøgende.

TIP!

Remarketing er også kendt som retargeting.

Hvordan laver man remarketing?

Som sagt er remarketing et synonym med retargeting. Og det er en funktion, som er tilgængelig på langt de fleste digitale kanaler som Facebook, LinkedIn, Google Ads mv.

Det handler om at vælge de rette kanaler til din retargeting.

Du kan herunder læse mere om, hvordan du laver retargeting på de enkelte, mest benyttede kanaler:

Vil du have personlig rådgivning og hjælp til din retargeting? Vi har mange års erfaring indenfor netop dette, og tager gerne en uforpligtende snak med dig og hjælper dig i gang!

Ring til os på tlf. eller udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op