SEA (Search Engine Advertising)

Hvad betyder SEA?

SEA står for Search Engine Advertising, som dækker over betalt annoncering på søgemaskinerne. Det vil sige tekstannoncer, visning af produkter mv. i søgemaskinere som Google, Bing, Yahoo mv.

SEA (Search Engine Advertising) er også kendt som og/eller nært relateret til begreberne:

SEM, PPC, Google Ads, Google Shopping m.fl.

SEA er altså en forholdsvis bredt begreb, som dækker over flere forskellige ting. I Danmark forbindes SEA oftest med Google Ads annoncer, da Google er den mest udbredte søgemaskine i Danmark og tekstannoncer er den typiske markedsføringsmetode herpå.

Herunder ser du et eksempel på sådanne annoncer på søgningen “nike herre sneakers” i Google:

Hvorfor arbejde med Search Engine Advertising (SEA)?

SEA er den betalte vej til tilstedeværelse, trafik og salg gennem søgemaskinerne. Og den virker med det samme. Kontra f.eks. SEO, som er en længere påvirkningsprocess, som kan tage år at dominere på. SEA virker fra den ene dag til den anden. Dog koster det penge.

Og hvorfor så arbejde med SEA, hvis det koster penge? Jo, SEA styrker din tilstedeværelse i søgemaskinerne på udvalgte relevante søgeord, som dine potentielle kunder søger på. Og du betaler kun for de kliks (med andre ord: besøgende), du får ind på din hjemmeside.

Og den dag i dag er mulighederne indenfor målretning mv. mange inden for f.eks. Google Ads, som gør, du kun betaler for hyper relevante kliks. Kliks der konverterer til kunder.

SEA er derfor for rigtig mange virksomheder den dag i dag en effektiv, hurtig og yderst rentabel vej til anskaffelsen af nye kunder – og det gælder på tværs af brancher og markeder.

Vi har nogle af landets bedste specialister inden for områder, og vi har mange års erfaring indenfor SEA. Og vi hjælper også gerne dig. Udfyld blot formularen herunder, så hører du fra en vores specialister til en uforpligtende snak!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op