SEM specialist
Hvad er en SEM specialist?
En SEM specialist er en person, som er specialiseret i Search Engine Marketing, som SEM står får. Altså markedsføring på søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo m.fl. I sin bredeste forstand dækker SEM over betalt annoncering (PPC) lige så vel som SEO, men der menes ofte den betalte del, når man snakker om SEM.
Hvad laver en SEM specialist egentlig?
Hvad en SEM specialist egentlig laver, afhænger af den enkelte arbejdsplads. I Danmark har Google den største markedsandel (+90%), hvorfor danske SEM specialister oftest arbejder med Google Ads.
Hvorfor du bør have en SEM specialist
Søgemaskinerne indgår den dag i dag i nærmest alle kunderejser; fra informationssøgende til transaktionssøgende. De er derfor ikke længere en kanal, man som virksomhed kan eller bør have lyst til at ignorere.
Samtidig er markedsføring på søgemaskinerne sværere end nogensinde, da dataen er mere kompleks og brugerne mere moståelige end nogensinde. Men når det gøres rigtigt kan effekten være enorm.
Det er derfor essentielt at have en specialist på posten for søgemaskinerne og din tilstedeværelse herpå. En SEM specialist sikrer dig dette.
Alternativet er at tilkoble en samarbejdspartner, som er specialister i SEM. Det er vi, og vi har nogle af landets dygtigste SEM specialister her i huset, som hjælper vores kunder i hele landet og indenfor alle brancher.
Skal vi også hjælpe dig? Udfyld formularen herunder, så tager vi en uforpligtende snak!
Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04