Target marketing

Hvad er target marketing?

Target marketing går ud på at dele sit totale marked ind i segmenter og fokusere sin marketing på et eller flere af disse segmenter.

Target marketing hjælper på den måde dit firma med at udvælge og fokusere din marketing og salg, hvor den giver det bedst mulige afkast.

Hvad er et Target Market? Definition

Et target market (på dansk: målmarked) er en bestemt gruppe af potentielle kunder, som et firma ønsker at sælge sit produkt eller service til. Et target market et altså en udvalgt del af det totale marked.

Hvorfor arbejde med target marketing og target markets?

Værdien i at arbejde med target marketing og target marketing er åbenlys. En fokuseret indsats, hvor du ikke “bare” skyder med spredehagl, men fokuser din indsats, hvor udbyttet er størst og giver den bedste ROI (return on investment).

Med target marketing fokuserer du din marketing mod specifikke segmenter i markedet, hvilket gør, du kan “target” din marketing, pris, budskab mv. ift. præcis den specifikke del af markedet. Dette gør både, udbyttet er bedre, men også at din indsats er mere omkostningseffektiv.

Segmentering af markedet

Når man skal arbejde med target marketing, skal man finde og udvælge de dele af markedet, som er mest attraktiv og profitabel for din forretning.

Du skal altså segmentere markedet og finde frem til dit target market ud fra udvalgte og relevante segmenteringskriterier for din forretning.

Typiske segmenteringskriterier er:

  • Demografi: Køn, alder, indkomst, uddannelse, religion mv.
  • Geografi: By, land, område mv.
  • Psykografisk: Social status, præferencer, loyalitet mv.

Skal vi hjælpe dig med segmentering af markedet og at arbejde med target marketing?

Udfyld formularen herunder, så ringer vi dig op!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op