Traditionel markedsføring

Hvad er traditionel markedsføring?

Traditionel markedsføring er et begreb inden for marketing, som dækker over den traditionelle form for marketing. Med andre ord, hvordan man markedsførte sig før online marketing kom til.

Eksempler på traditionel markedsføring:

  • Flyers
  • Skilte
  • Brochure
  • Reklamer i avisen
  • TV reklamer
  • Busreklamer
  • Taxareklamer

m.fl.

Sådan kan du bruge traditionel markedsføring den dag i dag

Med internettets frembrud har online markedsføringen overtaget førstepladsen som den foretrukne marketing-metode på tværs af markeder og brancher, men traditionel markedsføring er ikke dødt, og vi oplever stadig, at flere af de traditionelle markedsføringsmetoder kan have stor effekt på både kendskabsgrad, branding og anskaffelse af nye kunder.

Traditionel markedsføring kan den dag i dag dog sjældent stå alene. For den digitale del indgår i langt størstedelen af alle kunderejser – du oplever med andre ord nærmest ikke et køb den dag i dag, hvor kunden ikke har et touchpoint online.

Så selvom det måske er din flyer eller TV reklame, som skaber opmærksomheden, så vil den potentielle kunde nok foretage sig en søgning på nettet efter dit produkt, søge alternativer eller glemme dig og scrolle videre på Facebook eller lignende. Så her skal du også være!

Derfor oplever vi, at traditionel markedsføring den dag i dag fungerer stærkt i sammenspil med og som supplement til den digitale markedsføring – men ikke alene. Sammen kan de to former for markedsføring have synergieffekt, hvor 1+1 er mere end 2, og du kan få ekstra værdi af din traditionelle markedsføring.

Vil du have konkret rådgivning og sparring ift. din marketingstrategi, brug af traditionel markedsføring og at maksimere effekten heraf? Udfyld formularen herunder, så tager vi en snak!

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op