Pinterest-annoncering

Pinterest er i Danmark et af de mindre sociale medier, hvor du har mulighed for at benytte dig af deres annoncering.

Dine annoncer på Pinterest fungerer meget ligesom den brugergenerede content, der bliver lagt op på Pinterest, hvilket vil sige, det du fanger kunderne med er gode billeder og/eller videomateriale.

Op til 80% af dem der bruger Pinterest siger, de godt kan finde på at bruge platformen til at opdage nye brands via fede billeder m.m. Det gør platformen til et yderst interessant medie for dig at markedsføre sig på – hvis det passer til din virksomhed, målgruppe og strategi.

Selvom Pinterest er mindre end de andre sociale medier, så er brugerne herpå yderst købestærke. Mange af mediets brugere er kvinder, hvilket også gør Pinterest til et oplagt medie for virksomheder, der handler indenfor mode, mad, boligindretning osv.

Pinterest tilbyder flere forskellige annonceformer, såsom:

  • Sponserede pins
  • Sponserede videopins
  • Promoverede karruseller
  • Promoverede app-pins

Vil du have mest muligt ud af din pinterest annoncering fra starten? Kontakt os.