Remarketing/retargeting

Remarketing eller retargeting er en og samme betegnelse for annoncer, som vises til burgere, der allerede har besøgt jeres hjemmeside.

Google kalder det for remarketing, og Facebook kalder det for retargeting. Remarketing kan være alt fra bannerannoncer til produktannoncer og kan til og med opsættes i forbindelse med søgeannoncer.

På denne måde minder du en pågældende besøgende om, at de tidligere har besøgt jeres hjemmeside og kigget på eksempelvis et bestemt produkt eller læst noget indhold, der var interessant for dem. Dette gør, at de bliver mindet om selve formålet med de befandt sig på jeres side. Altså hvorfor de overhovedet besøgte jer i første omgang og beslutter sig måske for at få afsluttet, hvad de kom efter, såfremt de ikke allerede har handlet ved en af jeres konkurrenter.

Dette øger dog chancerne markant for, at det bliver jer og ikke en af jeres konkurrenter, som ender med salget. Det handler i bund og grund om at komme ”top of mind” ved det en given bruger.

Det er det, der gør remarketing så effektivt. Vores erfaring os samtidig, at CTR og konverteringsprocent er meget attraktive på lige netop denne annonceringsform, netop fordi kunderne allerede er bekendte med jer.

Remarketing kan opsættes til flere forskellige brugere alt efter jeres behov. F.eks. dem der har:

  • Besøgt jeres hjemmeside indenfor en given periode
  • Besøgt en specifik landingsside
  • Besøgt sider med en specifik struktur på sitet
  • Lagt en varer i kurven, men ikke gennemført købet
  • Opholdt sig på sitet i en given tidsperiode
  • Kigget på X antal sider på sitet

Hertil kan man så lave:

  • Remarketing i søgeresultaterne
  • Retargeting på Facebook
  • Remarketing med bannerannoncer
  • Remarketing med dynamisk indhold

Hos Aspera kan vi assistere jer med hele paletten, når det kommer til remarketing på Google og retargeting på Facebook. Ønsker du at vide mere om, hvordan vi arbejder med remarketing, retargeting og online marketing? Kontakt os i dag.