YouTube annoncering

Samtlige videoer du ser på YouTube kan som sådan bruges som annoncer. Videoannoncer giver dig muligheden for at få afspillet din annonce før selve videoen på YouTube.

YouTube-annoncering er også betydeligt billigere end fx Google Ads, da du her egentlig ikke betaler, hver gang nogle klikker på din annonce, men kun betaler, så snart en bruger har set 30sek af din annonce.

Det vil sige, at hvis de lukker din annonce ned indenfor 30 sekunder, så betaler du intet.

Ovenstående gør YouTube til en god eksponeringsvej for din virksomhed og jeres budskab.

Hvordan fungerer annoncering på YouTube?

YouTube fungerer som hvilken som helst anden søgemaskine, hvor videoer bliver rangeret efter popularitet og relevans.

Det betyder, at det er vigtigt, hvordan jeres YouTube kanal er opsat, indhold der ligges op samt navngivningen af diverse videoer.

Derefter er det forholdsvist simpelt at få opsat sine annoncer, da det hele opereres fra Google Ads interface, som gør der kan opsættes pre-roll-annoncer samt dem i søgeresultatet. Her kan alle de videoer, som I allerede har udarbejdet, faktisk laves om til annoncer.

Fordele?

Det er billigt!

Som nævnt tidligere, så betaler man ikke såfremt brugeren springer jeres annonce over indenfor de første 30 sekunder. Dette betyder i grove træk, at I ikke nødvendigvis betaler, selvom brugerne klikker sig ind på jeres annonce, såfremt de klikker før 30 sekunder.

Skal vi hjælpe jer med alt fra annoncestrategi til produktion af jeres videoannoncer til YouTube? Eller noget derimellem? Skriv eller ring til os og hør mere.