Google Merchant center

Hvad er Google Merchant Center?

Google Merchant Center et Google værktøj til virksomheder, hvori de kan upload deres produktdata (ofte kaldet et produkt feed) til Google for at gøre dem tilgængelige i Google Shopping og lignende Google-tjenester. Som f.eks. dynamiske annoncer, display-netværk mv.

Herunder ser du et eksempel på produkter, som hives fra de respektive virksomheders Google Merchant Center, og vises i Google Shopping på søgningen “nike sneakers”:

Google Merchant Center er altså stedet, du holder styr på din produktdata til din annoncering på Google og også her, du får beskeder ved afvisninger af produkter, fejl i feed eller lignende.

Guide: Sådan bruger du Google Merchant Center

Det at bruge og oprette Google Merchant Center er i realiteten ikke så svært. Vi har kortet det ned til 5  korte, konkrete steps, du kan følge:

  1. Opret en Google-konto (hvis du ikke allerede har dette. f.eks. i form af en Gmail) på https://accounts.google.com/
  2. Gå til merchants.google.com
  3. Log ind med din Google Konto
  4. Tryk “Kom i gang”
  5. Følg nu blot anvisningerne, du får.

I bund og grund er dét at bruge (og oprette) Google Merchant Center meget simpelt.

Der hvor det kan volde problemer er med at lave selve produkt feedet fra din hjemmeside. Dette vil vi ikke gå nærmere i dybden med her, da det afhænger af dit CMS-system og egne kompetencer.

Har du problemer i denne proces, så tøv ikke med at ringe os op, så hjælper dig gerne. Vi har mange års erfaring med opsætning og optimering med Google Ads og tilhørende Merchant Center.

Simon Nielsen
CCO & Partner
📱 + 45 60 40 10 04

Vil du høre mere? Bliv ringet op